söndag 20 februari 2011

Dag 5- Vad är kärlek?

Kärlek?? D här skulle kunna bli världens längsta inlägg....svårt att beskriva.
För några år sen skulle jag ha svarat nåt helt annat än jag gör idag....

Kärlek för mig är ju framförallt barnen-
känslan i kroppen när man vaknar på morgonen av att lilla Wilmerbus ligger och babblar i sin säng så nöjd och glad, sen hör man hur rösten förändras och hur han blir otålig och när man då tittar dit så ser man d där gossiga huvudet som sticker upp och ett leende som sprider sig över hela hans perfekta ansikte när han får syn på sin mamma....

Sen går det en stund åsså hör jag små tassar från rummet bredvid, en dörr som öppnas, ser sen hantaget på sovrummsdörren tryckas ner och då låtsas jag sova....sen smyger den vackraste prinsessan i världen upp i sängen och viskar:
- Mamma får jag krypa ner under ditt täcke? Vet du? Jag har med mig ett gossedjur till dig oxå! Denna lill envisa människa som är så otroligt fyllt av kärlek och omtanke till alla i sin omvärld, som alltid ser till att alla blir medräknade och ingen får bli bortglömd!

Ja, känslan dessa små varelser skänker min kropp- det är största KÄRLEKEN!

Sen finns kärleken till Fredrik- min man- min bästa vän- min älskling! Vad vore jag utan han?Där är kärleken som en berg och dalbana men d är bara å hålla i sig å åka med för när det är som bäst så pirrar det massor!
Och inte att förglömma så är kärleken oxå stor till min övriga familj- över att dom finns vid min sida och mår bra! Alla fantastiska vänner ( ni vet alla vilka ni är) som jag oftast träffar allt för lite- men ni betyder inte mindre för d- ni skänker mig ett rikt liv och jag älskar er massor!






LOVE IS IN THE AIR

1 kommentar:

Anna sa...

Älskar er! //Mouseface