onsdag 9 februari 2011

Dag 3- mina föräldrar

Mina föräldrar alltså!
Dom är ju givetvis dom allra bästa...
Som dom ställer upp på mig och hela min familj...
Hela mitt liv har dom varit där och stöttat och varit min trygghet, ja vad skullejag vara utan dom.
Jag minns min uppväxt som lycklig, med ett stort engagemang från mina föräldrar!
Vad det än gällde så var dom toppen...
När det var dags att samla till klassresa på skolan samlade pappa grejer till loppis från alla möjliga håll, eller när det skulle skjutsas på fotboll, skidor etc.
Om man var ledsen, arg eller vad som än var så fanns dom där och lyssnade...

På senare år har vi haft mer att göra med varandra än på länge- i och med att jag och fredrik bestämde oss för att flytta "hem till hudik" å bygga hus....återigen ställde mamma och pappa upp och öppnade sitt hem för oss- mig, fredrik och Fanny- och där bodde vi sen under hela byggtiden som blev 2,5 år....i och med detta har kontakten växt sig stark och framförallt naturlig!
Vi fick även hjälp med mycket annat till bygget av framför allt pappa!
Och mamma som har kommit att bli min allra bästa vän, som jag älskar att umgås med- vi har riktigt roligt tillsammans!

Ja, mina föräldrar vill jag inte leva utan...och för mig har dom alltid känts som odödliga, som en självklar del i livet som alltid kommer finnas där...men ju äldre man blir och i och med att jag själv fick barn så börjar man inse att det inte kommer att vara så, att det kommer en dag då man ska klara sig utan älskade mamma och pappa, men hur?
Pappa skrämdes rejält förra hösten, på min 29:e födelsedag- då han fick den där hjärtinfarkten man bara hade väntat på...och när han låg i ambulansen akut till gävle så kom tanken på att om detta inte går bra?? Vad gör jag då?
Nu gick det som tur var bra och pappa mår bra, men man märker hur skört livet kan vara!
Ibland önskar man att man var liten igen och kunde krypa upp i mamma eller pappas trygga famn och inte ha en aning om/ eller ens tänka på framtiden.

Tack mamma och pappa för allt ni gjortt och allt ni fortfarande gör för mig!

Inga kommentarer: