torsdag 16 oktober 2008

Less på sjukdomar...

Ja, nu har man varit hemma från jobbet i fyra dagar...är ganska less...
Började med att Fanny blev sjuk, la henne för middagsvila i söndags och när jag tog upp henne två timmar senare hade hon 39,3 i feber....sen höll det i sig i två dagar och då blev jag självklart sjuk.
Så nu är jag inne på tredje dan med feber men har i alla fall under 38 för fösta gången...har haft 39,6 nästan hela tiden...
Åh, vad tråkigt att läsa om detta.....

Vad händer annars då?
Mestadels tycker jag att jag jobbar, men det är roligt, skönta att känna att man valt rätt, börjar även få lite koll på läget nu...

När jag inte jobbar så är det familje och husbygget som gäller...
Husbygget går framåt och även om detinte gått så fort som vi önskat så börjar vi närma oss resning nu...
Blir lite bättre när det är tätt, finns mer för mig att hjälpa till med då oxå...borde väl klara att isolera och skruva gipsskivor i alla fall....och när vi kommit riktigt långt så vet jag ju att jag kommer att få stå för tapetseringen.....än så länge har jag mest ängnat mig åt målningen!

Fredrik har övveraskat stort i det här husbygget, dolda talanger som han inte visat tidigare, han är superduktig...klarar verkligen det mesta!

Och Fanny är oxå super duktig....har mycket barnvakt just nu men gnäller aldrig, har ju turen att vi bor hos banvakten.... Hon säger:- Pappa å mamma bygga hus, F-Nanny bo däla sen!

Nä, nu måste jag försöka få nåt i mig för första gången på två dagar om jag ska orka vara mamma ikväll, ska snart hämta Fanny på dagis och sen blir det väl att titta på "Gisen" för hela slanten (Babe-grisen)...
Åh vad jag älskar min lilla skrutt- fsat jag får inte kalla henne mammas lilla skrutt för hon är Koko's lillkrutt inte min...ha ha ha....ja koko är en riktig favorit!

Over and out

Inga kommentarer: