torsdag 30 oktober 2008

Lite orolig nu...

Imorgon ska vi till veterinären med våran katt Axel....han är 15,5år och mår inte bra.
För 4v sen kom han hem och hade hårspray och spikes ipälsen, nån hade stylat han...jag och mamma duschade han och allt verkade ok, tills vi för ca två veckor sen märkte att han gått ner mycket i vikt...nu är det bara skinn och ben kvar, han är vinglig, kissar och bajsar inne mm.
Förmodligen har han blivit förgiftad och tagit stryk på njurarna så alternativen att hjälpa honom är nu två, ta prover första och sen ge ev dropp eller med om det går, annars är den enda utvägen att hjälpa honom till himlen och det beslutet känns inte kul, nästan så jag hoppas att han får somna naturligt ikväll bara för att slippa vara med på beslutet....
Fyyy, vad jobbigt det är när djur blir dåliga....jag kommer inte sova mycket inatt, har ju dessutom ställt in mig på det värsta tänkbara så nu skulle jag vilja sova med axel under täcket hela natten och inte släppa taget!!!

En liten älskad kattskrutt, det är Axel det!

1 kommentar:

Sussa sa...

Lessen att ni blev tvugna att ta beslutet ändå gumman. Vi tänker på Axel här i kväll! Å på er me!!

Kram och vi ses i möra!