söndag 20 april 2008

Ojdå...hur fick jag en Blogg??

Jag som suttit och sagt att det där med blogg är inget för mig...och nu sitter jag här och skriver mitt första inlägg....ha ha ha!
Det här blir förmodligen nåt som håller i sig i två dagar, men det är ju värt ett försök.

Söndagkväll nu, fredrik ligger och tittar på fotboll som vanligt....vi är inte som andra som tittar på film och myser på söndagkvällar och detta för att då sänder dom spanska ligan och det kan man ju inte missa...och just den här söndagen fick det mig att börja blogga oxå!

Fanny hon sover som en stock, har haft en jättemysig helg, igår var vi på miniröris-gympa och det tyckte fanny var såååå roligt, sen var vi till lekparken och sen lagade vi god mat och det är nog det bästa av allt enligt fanny....
Idag har vi inte gjort nåt speciellt men mamma och pappa var hit och även Nicklas med fam (hit är fn hos lars-j och madde eftersom dom är i malaysia och vi bor i deras lgh).
Fanny hon är verkligen en egen liten person nu, vad hon utvecklas, och vad fort det går. Hon vet ju allt som man inte vet att hon vet...

Annars så börjar jag få panik över att snart vara färdig sjuksköterska, det är nu lite drygt 6v kvar och sen är det dags att gräva ner sig....

På avdelningen som jag har praktik just nu, en hjärtavd, har alla i personalen fårr stegräknare som friskvård och då blev ju jag oxå tvungen att börja, snacka om drog. Jag som annars är ganska seg att få ut (är inte lat men hittar lätt på nåt annat) får panik på kvällen om det är för lite steg. Vilken otroligt bra grej för enkel träning, tänk om man kommit på den, då hade man varit rik nu...
Fredrik är helt säker på att han ska uppfinna nåt en dag, med hans sjuka sinne kan man ju undra vad det blir??

Husbygget går framåt och till veckan är det grävning som står på schemat, gräva ner avloppet och planera tomten lite inför plattgjutningen....kul och overkligt att vara igång!!!

Nä, nu är jag akut sugen på Te och mackor

Hääråååå (som Fanny skulle ha sagt)

1 kommentar:

Sussa sa...

Haha... Nä, inte sjukt... Skit kul ju! Då kan man kika in och läsa hur ni har det... Försökte ringa dig alldeles nyss men du svarde icke... Jaja, ring mig när du får tid! Du är väl kanske på praktiken! Puss på er!