måndag 21 april 2008

Andra dan som bloggare (heter det så?)

Trött, trött, trött....kom precis hem från praktiken, har inte haft det körigt ikväll men man blir ändå trött.
När man är på praktik är man på sin vakt hela tiden och vill hinna vara med på så mkt som möjligt och lära sig allt, speciellt nu när det är sista praktiken och sen gäller det...
Jag trivs i alla fall jättebra med både personalen och avdelningen och det ska bli jättespännande att jobba där i sen....

Inatt sover Fanny hos Farfar och Karin för både jag och fredrik jobbar kväll, tur att man har nära och kära som alltid ställer upp....
Hon är så rolig nu för tiden Fanny, alla som känner henne vet att hon alltid varit ett ganska lugnt barn och det är hon iofs än men hon börjar få en bestämd vilja.
Fast det gillar jag, tycker det är lite svårt med barn som bara fogar sig jämt och aldrig testar gränser....
I alla fall så vill hon aldrig sova borta just nu, om man frågar henne alltså, men när man lämnar henne är det inget problem, men det är mysigt när hon säger "näe, mamma å pappa å"...lill skrutta!

Hon har även lärt sig skillnaden mellan kille och tjej och vet att mamma är flicka och pappa är pojke....pojkar har snopp och flickor har Pelura (puppelura)....hoppas det dröjer länge innan hon vet mer om killar än så!!!!!

Häromdagen ringde dom till mig från folkets hus och sa att dom hade hittat min katt ute på gatan, det första jag tänkte var ju givetvis min mamma och pappas katt axel (eftersom vi bor där) men sannolikheten att han skulle ha vågat sig ända in till stan är obefintlig så jag svarade att jag inte har någon katt... Kvinna i luren sa då:
- men heter inte du Kruse?
- nä, men min dotter heter fanny kruse sa jag....
- då är det ju hennes katt jag hittat säger hon då, en brun, vit och svart gossekatt...den är ganska
illa tilltygad och lortig men jag ser ju att någon håller den väldigt kär så jag har tagit in den och
lagt den i en påse i vaktmästeriet så ni kan hämta den när ni vill...
Jag tackar givetvis tusen gånger för vänligheten, tänk vad gulligt gjort, jag menar det är inte alla som skulle gå och ta upp en skitig gossekatt från gatan och leta en namnlapp (vilken tur att den var märkt)...

Så jag och Fanny knallar ner till folkan och fram till receptionen där jag säger:
- Hej, ni hade tydligen hittat min dotters katt ute på gatan (fanny står bredvid och säger katten,
katten, katten, katten).
Kvinnan i receptionen tittar konstigt på mig ocg säger bara :
- Jaha.
- Jag vet att det inte var dig jag pratade med i telefon säger jag, men den ska ligga i en påse i
vaktmästeriet.
Kvinnan i receptionen blir väldigt konstig och lite blek och tyst ganska länge....jag funderar över varför och plötsligt kommer jag på att hon tror att det är en riktig katt som ligger död i en påse hos vaktmästarn, jag talar om att det är en gossekatt och kvinnan blir väldigt lättad.
Förstå vad hon måste tycka att jag var en sjuk morsa som tar med mig en tjej på snart två år för att hämta sin döda katt som ligger i en påse hos vaktmästaren!!!
Gud vad vi skrattade!!!
Fanny är i alla fall glad som fått tillbaka sin kära "katten" och den har fått bada i farmors tvättmaskin med massor av tvättmedel...

Nä, nu är det dags att duscha och ladda för en ny arbetsdag imorrn kl 7.00...
Antal steg idag är just nu 15 350=godkänt!

Puss och hej

1 kommentar:

Sussa sa...

Hahaha... Förstår att hon blev lite skärrad, döda katter i påsar är inget man vill ha i en reseption nära sig... RING MIG! Har viktiga frågor att ställa!!

Kram!