onsdag 18 maj 2011

Vart i ordningen är jag?? Dag 8- ett ögonblick!

Det finns så många ögonblick att minnas, men det största av dom alla var väl ändå att bli mamma!
10 juli 2006 kl 23,55 föddes den underbaraste lilla prinsessan jag sett, Fanny Bianca Kruse, efter 17 timmar med värkar kom hon ut till oss med hjälp av sugklocka!
Lyckan var och är fortfarande total och jag har ju dessutom haft förmånen att uppleva detta ögonblick en gång till när lille Olov Wilmer Kruse kom till världen!

"Lyckans minut"

Är det sant att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick
Att fjärdarna gnistra och och jorden är varn
och himlen utan en prick

Vad är det för tid, vad är det för år
vem är jag, vad bär jag för namn
du skrattande knyte med solblekt hår
hur fick jag dig i min famn

Jag lever, jag lever, på jorden jag står
Var har jag varit förut
Jag väntade visst miljoner år
på denna enda minut

Älskade ungar

Inga kommentarer: