måndag 11 april 2011

Dag 6-min dag

Dagen idag har ju bara börjat så vi tar dagen igår istället!



Igår fick jag sovmorgon och låg i sängen till 10.20 å det är verkligen inte ofta det händer!

Men jag sov väl egentligen bara till 8.30 för Wilmer skrek hela morgonen för han har så ont i munnen av alla dessa tänder som ska spricka fram, men en liten rackare har i alla fall vågat sig ut...tack för alvedon!


Sen klev jag upp och frukostbordet var dukat, jag gjorde mig en smoothie som vanligt- mmm!


Eftersom snön är borta från vägen hade vi lovat Fanny att gå ut å cykla efter frukost- men efter mycket trots å bråk med fredrik så blev det för henne att vara på sitt rum istället.... varken jag eller fredrik förstår oss på den här åldern och vi känner oss som urusla föräldrar!

Inget vi gör är rätt eller bra nog åt Fanny just nu- hon verkar vara i konflikt med sina egna känslor!


Ja, ja....medans Fanny var på sitt rum, wilmer sov och fredrik var i garaget å snickrade så passade jag på att städa å plocka lite och att sätta upp lite av allt det fina jag köpte i Ullared!

Så äntligen är jag en bit på väl med att skapa lite hemtrevligt!


Lunch: makaroner och köttbullar...sen ut och cykla med Fanny...men herregud vad ungen växt....trodde hon skulle kunna ha sin lilla 12 tummare i år oxå men även om vi höjde styret och sadeln så var den liten.

Fanny är en lång tjej, ett halvt huvud längre än många jämnåriga grabbar tom... Så nu är det bara till att leta en fin begagnad 16 tummare!

Fanny var jätteduktig på att cykla och tyckte det var roligare nu i år när det är asfalt här ute.



Jag tog en liten promenad med Wilmeri vagnen och stannade och surrade med Nicklas och Annelie en stund.



Sen kom Jossi och fina fina Inez på besök- mysigt, är så härligt att ha dom som bor så nära!!


Tilda kom förbi och lekte med Fanny en stund och uder tiden passade jag på att göra klart fåtöljerna som jag klätt om- från att vara röd, solblekt, äcklig och ful så är jag riktigt nöjd med resultatet:



Sen åt vi tacos till middag och efter disk och plock så la vi två trötta barn och kvar satt sen två utpumpade föräldrar som inte ens orkade kolla på filmen vi tänkt sett.

Men sängen är inte heller helt fel och det var dessutom renbäddat som kanske är det bästa som finns!!!


Avslutar med en blid på dom bästa:

Tack å hej

1 kommentar:

Kages sa...

Ser ju ut som om jag är dum på nåt vis när allt är uppdelat i texten men jag kan inte göra nåt åt det...